Äsken taituroin piiiiitkän tekstin treeneistä ja kuvakertomusta matkastamme, mutta kas vain ja keffeli. Ne on nyt bittiavaruudessa *aikuistensanoja*. Otetaanpas uusiksi.

Keskiviikko meni melkein täysin levähdellessä, mutta torstaina sitten alkoi tavisarki töihinmenoineen ja treeneineen. Oli oikein mukava päästä taas Tupokseen ja uudet kengätkin piti korkata. Kyllä niissä pito on erilainen kuin tavislenkkareissa vaikkei nuo halppis Umbrot mitään Ditoja olekaan.

Misiu jäi kotiin kun sillä oli vähän silmätuhelluksen (Jennin versio taudinkuvasta) poikasta. Mukaan lähti Konnan seuraneidiksi Ella.

Treenien aiheena oli kontakteilla eteneminen, joka nyt ei ihan ole niitä alati tarvittavia tai treenattavia taitoja, mutta varsin mukava lisä kikkakutoslistaan tarpeen tullen. Puomilla etenemiset meni loistavasti, mutta keinun suhteen pitää tehdä vielä kovasti töitä varsinkin Ellan kanssa. Targettia käyttöön vaan, sillä tämä harjoitus lisäisi myös itsevarmuutta suorittaa ko. este ilman vieressä juoksevaa ohjaajaa. Konnalle piti hieman selkokielellä selvittää, että ihan joka kerta ei tarvitse puomin alta menevään putkeen juosta, vaan voi joskus kuunnella tuota ohjaustakin ja mennä puomille. Kun kuulat löysi yhteisen kiertoradan, löytyi se puomikin varsin helposti. Ellalla vaikeuksia tuotti takaaleikkaukset, mutta eihän se kyllä vielä kovin irtoava ole muutenkaan, joten eipä voi vaatia jos ei ole treenattu. Ellan kilpailukirjan näyttämä taso on aivan eri kuin Ellan oikea taitotaso. Ollaan seilattu pikkuisen tuurilla tuolla kisoissa ja tämän voin myöntää hymy naamalla. Treeniä, treeniä, treeniä ja treeniä. Kohti kolmosta ei mennä (paitsi tuurilla) ellei taitotaso kasva ja merkittävästi.

Kokonaisuutena treeneistä voi sanoa, että Konnan treenit meni loistavasti ja Ellalla oli mukavaa. Pitää ottaa sitä toistekin tuonne mukaan, jotta Minna oppii tuntemaan senkin metkut ;-)

Metkuista tulikin mieleeni meidän matka ja matkakuvat. Niitä on nyt jokunen sata pienennetty ja ne on pantu minun PhotoBuckettiin, mutta tässäpä lyhennetty versio kuvakertomuksesta.

1PE_IMG_1172.jpg
Päivittäisten autoilureissujen jälkeen tämän kyltin näkeminen tarkoitti samaa kuin MELKEIN perillä. Vielä ei kannattanut kuitenkaan huokaista helpotuksesta, sillä jäljellä oli vielä 200 metriä Eileenin talolle ja siinäkin matkassa ehti sikäläisittäin tapahtua vaikka ja mitä.

1PE_IMG_1149.jpg
Todettiin lampaiden laskeminen aika turhaksi. Tyydyttiin vain bordercollieiden tapaan tuijottamaan niitä tiiviisti niin eikös nuo mokomat järjestäytyneet kiltisti riviin. Vannon käsi sydämellä, ettei tämä kuva ole unistamme.

2LA_IMG_7385.jpg
Soikos teidänkin päässä Emmerdalen tunnari tätä kuvaa katsoessanne?

2LA_IMG_7395.jpg
Anne ja Buttercup footpathilla.

2LA_PONI_IMG_1205.jpg
Hevoskuiskaaja?

2LA_PONI_IMG_1208.jpg
Kuiskaaja tahi ei, mutta polle päätti lähteä sitten tuon tuttavuuden teon jälkeen mukaamme.

2LA_PONI_IMG_1209.jpg
Piti sitten lopulta muutakin kuin kuiskata ja ajaa se omiensa joukkoon. Ryanairhan ei kuljeta eläimiä... valitettavasti!

2LA_KIRKKO_IMG_1269.jpg
Pakollinen kirkkovierailu (leikittiinhän me oikeita turisteja). Tämä kirkko oli todella vanha ja siellä oli mahtavia lasimaalauksia ja haudat oli ikivanhoja. En olisi tahtonut tuolle tontille pimeässä...

2LA_JALKAP_IMG_1295.jpg
Hahaa - nyt se löytyi, mihin minut toisinaan varmasti moni tahtoisi. JALKAPUU! Sijaitsi kivasti siinä kirkon kupeessa. Rosen kanssa kovasti yritettiin siihen tunkea, mutta olivat menneet lukitsemaan sen ja estämään hullujen turistien lomahuvit! Pöh! Ois ollut niin kiva tunkea Annen kanssa siihen kuvattavaksi tai sitten laittaa Eileenin neljä koiraa "kuriin ja järjestykseen". Miettikääs nyt kuinka somaa, neljä cardipäätä rivissä jalkapuussa... ;-)

2LA_IMG_1301.jpg
Nämä vaaleat jalkakäytäväsorat oli todella valoisia ja kauniita. Näillä kaduilla lenkkeilisi mielellään useamminkin. 

2LA_IMG_1313.jpg
Mitenkähän vanha tuokin olkikatto on ja monestikohan sitä on korjattu?

3SU_IMG_7770.jpg
Ja kauneudesta kauheuteen; tässä oikein tyypillinen tilanne joista kuin ihmeen kaupalla selvittiin ilman peilien menetyksiä. Kyseessä ihan tavallinen ohitustilanne kaduilla joille mahtuu normaalitilassakin vain nippa nappa yksi auto. Tilannenopeus jotain 60-80 kilsaa tunnissa ja väistö- ja jarrutusliikkeet sitten sen mukaiset. Anne nieli aika monta kiljahdusta takapenkillä...

3SU_IMG_7779.jpg
Ja toinen tyypillinen näkymä tässä. Tiessä leveyttä hieman vajaa meidän pyöräteiden leveys ja mutkaa ja korkeuseroa kuin pienessä laskettelurinteessä. Vauhtia ainakin se 80 kilsaa tunnissa (käännän mielessäni maileja metriasteikolle) ja näin etupenkkiläisenä toivoin, ettei missään tapauksessa tule ketään vastaan ainakaan mutkassa tai mäessä... ainiin mutta kun eihän siellä ollut kuin mutkaa ja mäkeä!

5TI_IMG_1416.jpg
Mutta onneksi oli tuo ihanainen pieni navigaattori Nüvi. Rakas ystävämme, joka näytti meille liikenneruuhkat, onnettomuustilanteet ja kertoi vaihtoehtoiset reitit. Se mitä se reppana ei osannut kertoa, oli se, tuleeko joku vastaan tuonKIN mäen takaa.

4MA_IMG_7798.jpg
Maanantaina pakattiin Volvo Belgian reissua varten. Vain kalju Ellie pääsi mukaan, muita koiria ja eläimiä (4 kanaa ja kissa) kävi naapuri katsomassa.

4MA_IMG_7805.jpg
Annea hieman mietitytti ensin ehdotettu lauttamatka Kanaalin yli, mutta minä sitten huojensin mieltä kertomalla että mennään Kanaalin ALI. Onhan se paljon rauhallisempi tietää olevansa tsiljoonien vesitonnien alla kuin kellua niiden päällä...

4MA_IMG_7814.jpg
Loppupelissä Kanaalin alituksen hoitikin puolestamme juna vaivaisessa puolessa tunnissa ja tuon puoli tuntia kulutimme Annen kanssa nukkuen. Vesitonneista huolimatta nuo oli reissumme turvallisimmat minuutit.

4MA_IMG_7820.jpg
Ja tässä on sitten Ranskaa! Nih kerta!

4MA_IMG_1407.jpg
Ja tässä ollaan Antwerpenissa Belgiassa. Ilta jo hämärtää ja karu totuus jyskytti takaraivossa, vielä oli matkaa Tavaramerkin luo ja sen jälkeen yli 500 kilsan paluumatka. Ei siitä voisi onnistua, ei millään! Eikä MITÄÄN huolta ja murhetta... ehei... meillähän lähtisi lento vasta alle vuorokauden kuluttua Englannista Lontoon yläpuolelta ja me oltiin "vain" Belgiassa....

4MA_IMG_7828.jpg
Ihmeen kaupalla me kuitenkin selvittiin Eurotunneliin ajoissa ja päästiin Englannin puolelle. Tämä kuva on Thames-joen alittavasta tunnelista, samaisesta muuten, josta Anne kirjoittaa blogissaan ja paljastaa kuinka mulla siellä huumorinkukka kilahti ja tanssijalkaa vipatti.

5TI_IMG_7974.jpg
Tiistaina syvästi nukutun yön jälkeen kuvattiin Eileenin mopet ja opetettiin niille kaikkea näyttelykoiralle tarpeellista. Englantilaisen uskomuksen mukaan tätä "könötystä" ei voi hyvälantioinen corgi tehdä. Omasta mielestäni kyse on kuitenkin vain kehon hallinnasta ja tasapainosta. Mulle on herttaisen yhdentekevää onko Buttecupilla poor croup tai good body control, pääasia että TUO rekku on todella kiva!

5TI_IMG_1440.jpg
Ennen lentokentälle menoa ehdittiin viettää jokunen hetki tutustumalla Cambridgeen. Siellä oli kaikkia ihania vanhoja rakennuksia, mutta ylitse muiden oli tämä Queen's college, joka tosin saattoi olla King's collegekin. Mistä keffelistä sen tiesi missä toinen loppuu ja mistä toinen alkaa. Huomatkaa muuten tuossa etualalla keskellä kaupunkia laiduntavat lehmät!

5TI_IMG_1426.jpg
Ja jotta illuusio meidän oikeasta turisteilusta rikkoutuisi, paljastetaan että enemmän aikaa me vietettiin näissä putiikeissa kuin rakennuksia kuvaillen tai patsaisiin nojaillen. Eihän me nyt ihan SELLAISIA oikeita turisteja oltu, mehän oltiin halpamatkalla...

4MA_IMG_7791.jpg 2LA_IMG_7370.jpg
Halpamatkasta puheen ollen, Anneen teki tämä matkailu aika syvän vaikutuksen ja se meni takapenkkijännitykseltään tilaan, jonka vuoksi ei oikein saanut blogiaan päivitetyksi, ei noppapelejä pelatuksi, eikä oikein mitään muutakaan tarpeellista tehdyksi. Pientä paranemista oli havaittavissa eilen illalla, ainakin blogin osalta...

Joo, että kaiffarit, vieläkö uskallatte lähteä mun mukaan reissuun? Eipä hättää, säästytte vastaumasta, Anne onkin varannut mun aveciksi paikat jo 20 vuodeksi eteenpäin, kunhan vain HALAVALLA PÄÄSEE!

Ja ne kaikki kuvat löytyvät: http://s52.photobucket.com/albums/g35/JossuF/UK_TRIP_NOV_2007/